Ogłoszenie o naborze wniosków do Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

"Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025

 

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

ADRESATAMI PROGRAMU SĄ:

  1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:

  • o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

  • o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo

  • traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. A i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.


NA CZYM BĘDĄ POLEGAĆ USŁUGI ASYSTENTA:

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  1. wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;

  2. wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;

  3. wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;

  4. wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Na stronie Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych został zamieszczony stosowny komunikat oraz ogłoszenie o naborze wniosków.

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025
 
SPOSÓB ZGŁOSZENIA DO PROGRAMU :

Gmina przyznaje usługę asystenta na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025.

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w programie powinny zgłosić chęć uczestnictwa do dnia 20.08.2024r. składając w Ośrodku Pomocy Społecznej w Bobrownikach z siedzibą w Dobieszowicach ul. Kościuszki 25C, kartę zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, przy czym złożenie karty zgłoszenia nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do Programu.

Szczegółowych informacji  dotyczących Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025, można uzyskać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Bobrownikach z siedzibą w Dobieszowicach ul. Kościuszki 25 C pokój nr 3 w godzinach: poniedziałek 7:00-16.00, wtorek – czwartek 7:00-15:00 piątek – 7:00-14.00 lub pod numerem telefonu:
32 287 78 63 wew. 20

Dokumenty: